Wednesday, October 29, 2008

Kisah Ultromen tiga..




Hari Selasa hari tu mmg dah siap2 ckp nak on leave sb dah agak mesti penat nye ..so
pagi tu pg antar adik aku yg kat melaka tu sb dia ada class pg kol 9 memula ingat nak antr mlm tp memandangkan last tetamu open hse tu pon kol 11mlm mmg xlarat la nak menghantor mlm tu..so bertolak la kemlaka kitorg dlm pukul 7 pagi..since my sister rumah sewa diorg kt dalam A Famosa resort sempat la kitorg posing kat A Famosa sambil bawak la aisyah naik kuda..dlm pukul 11 blk kl so thari tu xder la buat apa lepak2 n kemas2 apa2 yg tinggal .. asben ada kerja nak uruskan hal2 ngan supllier dia dokla melayan aisyah kat rumah..
dia biasala sekepah nak kaler la nak naik basikal la..kang sekejap nak punggah barang2..sekali dah penat2 sapu2 n mop2..dia selerakkan barang dia..n biasala bila dah boring dia akan kemas tp half way..so aku pon pujukla dia suh kemas..'Aisyah cepatla kemas barang ni' dia boleh cakap dia penat n cakap 'mamala kemas' sabor jerla..

Dan kebetulan time tu depan tv n tetiba ada iklan ULTROMEN 3 dia pon menjeritla ultromen 3..so aku pon terus jer cakap 'aisyah kalu nak jadi mcm ultromen 3 kena kemas ultromen pandai tau kemas barang dia' kenkonon reverse pyscology..dan dia pon terus cergas mengemas barang2 dia ..abis..

Abis2 ajer kemas dia terus menjerit kat aku "Mama nak jadi Ultromen 3" aku pon terkedu glupp ..erkk camne tu nak jd ultroment 3.. dia plak terus2 memekak2 nak jadi ultromen 3..dah pening aku dibuatnye..semua xnak..nak jadi ultroment 3...aku xtau mcamner nak jd ultromen 3 tu!! puasla aku pujuk 'ari ni jadi aisyah dulu esok2 jadi ultromen 3 yer' dah xnak jgk tepon plak papa dia cakap dia nk jd ultromen 3 adui pening kepala aku..
kebetulan tgh2 dia memekak2 tu As call dia pon tanya ngapa ngan aisyah aku pon citerla kat As dia pon bg idea ikatla kain kt blakang mcm nk terbang tu lps tu aku pon amk towel kenkonon ikat la blakng dia suh dia terbang..pas2 dia pon ckp kat aku ultromen 3 xder 'menda' tu har..har yerla itu superman la bukan ultromen dah lagi dia membising..
nasib baik xlama papa dia balik bwk dia kuar alihkan perhatian dia...so abisla riwayat ultromen 3..fuhh lega...yer kalu dia ckp nak tgk citer ultromen 3 ker..nak mainan ultromen 3 ker blh gak aku terima bila "aisyah nak jadi ultromen 3 " tu yg aku buat aku hilang idea jap..

so morale of e story..don't simply take for granted anything that u said to ur little ones..so next time no more ULTROMEN 3 ka..ULTROMEN DYNA ker ...n many more characters that similir to it..
layan gegambo aisyah kt A Famosa..





1 comments:

Cujie said...

aisyah nih nak jadi otomen tiga eh...
ish ish... memang padan betul aisyah & haikal...
kekeke...

suzi pun kalau nak suh haikal dok diam
buka je otomen kat channel 611 tuh
elok dok diam nengok tv...